Kuidas sinu elektriauto laadimine töötab?
- 1
Skänni
Oled skänninud laadimispunktis oleva QR-koodi ja jõudsid sellele veebilehele.
- 2
Maksa
Klõpsa nupul „Lae veebi kaudu“, misjärel suunatakse sind maksma.
- 3
Lae
Pärast makseviisi valimist algab laadimine.
Lidli e-mobiilsus: meie tee eduni
Pakume sinu elektriauto laadimiseks ainult rohelist elektrit. Tegutseme teadlikult inimese ja looduse heaks ning anname pidevalt oma panuse keskkonna- ja kliimakaitse parandamisse.
Roheline elekter
Lidl Eesti katab kogu oma energiavajaduse ökoelektriga. Niiviisi toetame energiapööret ja kliimakaitset. Alates 2016. aastast varustatakse rohkem kui 300 laadimispunkti Lidli asukohtades täielikult roheelektriga*.
Laadimistaristu väljaehitamine
Eesmärk on varustada kõik Lidli kauplused laadimispunktidega. Usume eri liiki laadimispunktide teadlikku kasutusse. Sõltuvalt asukohast saab laadida võimsusega 22–150 kW, DC-kiirlaadimispunktides 50 kW.
KKK
Kõik küsimused ja vastused sinu elektriauto laadimise kohta Lidli filiaalide laadimispunktides
Tasu laadimise eest:
0,30 EUR/kWh vahelduvvoolu puhul
0,38 EUR/kWh alalisvoolu puhul
Arveldamine:
1. Oled skänninud laadimispunktis oleva QR-koodi ja jõudsid sellele veebilehele.
2. Klõpsa nupul „Lae veebi kaudu“, misjärel suunatakse sind maksma.
3. Vali makseviis ning alustamiseks autoriseeritakse ajutiselt teie pangakontolt 42,7 €, mis on ühtlasi maksimaalne arveldatav summa. Laadimisprotsessi lõpus fikseeritakse ainult teie kulutatud laadimisprotsessi kogusumma, ülejäänud autoriseerimise summa vabastatakse.
4. Peale laadimist saadetakse emailile arve.
Laadimisaeg sõltub mitmest tegurist, sealhulgas voolu tüübist (AC = vahelduvvool või DC = alalisvool), jaama laadimisvõimsusest, sõidukisse paigaldatud laadimistehnoloogiast ja aku laetusest.
Meie laadimisjaamad on varustatud RFID-kaardilugejatega, kuid paraku ei ole laadimise eest võimalik tasuda maksekaardiga.
Peatage laadimisprotsess oma nutiseadmes (laadimisprotsessi saab peatada ka sõidukis). Laadimiskaabli saab vabastada, lukustades ja taasavades sõiduki korduvalt kesklukustuse kaugjuhtimispuldi abil. Laadimisprotsessi peatumine võib võtta paar minutit. Palun oodake ja proovige uuesti. Kui laadimiskaablit ei õnnestu endiselt vabastada, pöörduge meie klienditoe või kaupluse juhtkonna poole (väljaspool klienditoe tööaega).
Meie laadimisjaam pakub laadimisvõimalust nii vahelduv- kui ka alalisvooluga, seega leiate sealt nii tüüp 2 vahelduvvoolu kaabli (või pistikupesa vahelduvvoolu kaabli kasutamiseks) kui ka CCS- ja CHAdeMO-laadimiskaablid.
Kõigis meie e-laadimisjaamades on saadaval alalisvoolukaablid. Vahelduvvoolu kasutamise puhul võib mõnes jaamas vaja minna oma kaablit (tüüp 2).
Me ei saa tagada, et laadimispunkt on alati vaba.
Võite oodata laadimiskoha vabanemist või kasutada mõnda teist e-laadimisjaama.
Jah, kõigis meie e-laadimisjaamades saab laadida ka seda tüüpi sõidukeid.
Meie kasutustingimused ja privaatsuspoliitika on leitavad veebilehel Lidl eCharge.
AC = vahelduvvool; DC = alalisvool. Meie (madalpinge) elektrivõrk võimaldab 230 V / 400 V (ühefaasilist / kolmefaasilist) vahelduvvoolu. Kuid elektriautosid saab laadida ainult alalisvooluga. Seetõttu tuleb vahelduvvool muundada alaldi abil alalisvooluks. Väikese võimsusega laadimiseks (kuni 43 kW) piisab autosse paigaldatud alaldist. Vahelduvvooluga laadimise võimsus võib ulatuda kuni 22 kW, alalisvooluga laadimine võimaldab meie laadimisjaamades võimsust kuni 50kW.
Euroopas on hetkel enamlevinud laadimine vahelduvvoolu (AC) pistikuga tüüp 2. CCS-pistik (Combined Charging System) on Euroopas kasutusele võetud kiirlaadimiseks alalisvooluga (DC). Tüüp 2 pistikukaablile on lisatud alalisvoolu ühendus, mis hõlbustab laadimisel vahelduvvoolu kasutamist. Samuti on olemas nn CHAdeMO-laadija (Jaapani standard alalisvooluga laadimiseks) ning Tesla Supercharger, mida kasutatakse Tesla laadimisjaamades. Seega sõltub laadimispistik ja -pesa täielikult kasutatavast sõidukist. Sobiva laadimiskaabli saate kaasa sõiduki hankimise ajal.
Ei, laadimisvõimsus sõltub teie autost ja sellest, millist maksimaalset laadimisvõimsust suudab laadimisjaam pakkuda. Kõigi elektriautode puhul ei saa kiirlaadimist kasutada. Laadimisvõimsus võib jääda suhteliselt aeglase 3,7 kW kuni väga kiire 50 kW või enama vahele.
Peaaegu kõik elektriautodes kasutatavad akud on liitiumioonakud. See tähendab, et akut ei ole vaja täiesti tühjaks kasutada ega täis laadida. Vastupidi, aku jõudluse säilitamiseks tuleks selle täielikku tühjenemist võimalusel vältida. Elektriautode akusid on mõistlik hoida laetuse vahemikus 20–80%.
Jah, laadimisjaamad väljastavad taastuvenergia allikatest toodetud rohelist energiat.
Sellele küsimusele ei ole ühest vastust, sest laadimisprotsessi pikkus sõltub aku mahust, laadimisjaama laadimisvõimsusest, välistemperatuurist ja elektrisõiduki laadimisseadmetest.
Näiteks on 30 kWh akuga elektriauto ligikaudne laadimisaeg:
vahelduvvooluga 3,7 kW laadimisjaamas ~ 8 tundi;
vahelduvvooluga 11 kW laadimisjaamas ~ 3 tundi;
vahelduvvooluga 22 kW laadimisjaamas ~ 1,5 tundi;
alalisvooluga 50 kW laadimisjaamas ~ 0,5 tundi.
Oma elektriauto laadimisaja saate välja arvutada järgmise valemiga: laadimisaeg (tundides) = (aku võimsus kWh) / (auto laadimisvõimsus kW).
See sõltub suuresti auto mudelist ja tootjast, samuti auto akust.
Sisseehitatud laadimiskontroll juhib sõiduki laadimist ja peatab selle automaatselt. Laadimisjaamal on taimer, mis peatab laadimisprotsessi automaatselt, kui sõiduki aku on täielikult laetud.
Laadimisjaamade juures olevad parkimiskohad on mõeldud ainult laadimise ajaks, pärast laadimist tuleb auto mujale parkida. Parkimisreeglid on leitavad kõigi Lidli kaupluste juures ning need kehtivad ka laadimisjaamade parkimiskohtadele.
Ei, kahjuks ei ole see võimalik.
Ei.
Kõik kasutusel olevad laadimispistikud on kesklukustussüsteemiga blokeeritud. Kõrvalised isikud teie auto laadimisprotsessi katkestada ei saa.
Jah, vihm, lumi ega lumetorm ei takista laadimisjaama ohutut kasutamist.